Ēst „par diviem”?

Grūtniecības laikā organismam ir jātiek galā ar vairākiem uzdevumiem.

Devīze - neēst vairāk, bet veselīgāk!

40 grūtniecības nedēļu laikā sievietes organismam ir jātiek galā ar svarīgiem uzdevumiem. Bērns pilnībā visu uzturu saņem tikai caur nabassaiti, kas to nodrošina ar barības vielām. Īsāk sakot, ķermenis ir nebijušā stāvoklī un darbojas pilnā sparā. Tieši tagad veselīgs uzturs ir tik pat svarīgs kā profilaktiskās apskates un pastaigas svaigā gaisā.

Svarīgi ir uzņemt pietiekami daudz uzturvielu.

Viss, kas nepieciešams bērna augšanai, viņš ņem no mātes asinsrites, bet  ja kaut kas trūkst, no mātes rezervēm. Folskābe, jods, dzelzs un citas uzturvielas veicina bērna garīgo un fizisko attīstību. Ja šie krājumi ir pietiekami bērns attīstās optimāli un māte jūtas labi. Tādejādi, veselīgs uzturs gan bērnam, gan mātei ir vienlīdz svarīgs.

Ņemiet vērā, ka zīdīšanas laikā no mātes organisma tiek daudz patērēts, tāpēc Jums vajadzētu izmantot šo laiku, lai uzņemtu sabalansētu, uzturvielām bagātu pārtiku.

Līdz šim pieņemtais uzskats, ka topošajai māmiņai „jāēd par diviem” nav taisnība.

Līdz šim pieņemtais uzskats, ka topošajai māmiņai „jāēd par diviem” nav taisnība. Pirmajos trīs mēnešos grūtniecei nav nepieciešama nekāda papildus enerģija. Tikai sākot ar ceturto mēnesi dienā var uzņemt papildus 250 kcal, kas atbilst papildus vienai sviestmaizei vai musli porcijai.

Kā uzņemt „pareizo“ uzturu? Viss ir atkarīgs no produkta sastāva. Tas nozīmē, ka uzturam jānodrošina organisms ar pēc iespējas vairāk dažādu vitamīnu un minerālvielu, bet  pēc iespējas mazāk kaloriju. Galvenais nav kvantitāte, bet kvalitāte.

Eksperti uzsver, ka ikdienā ir nepieciešams ēst vairāk svaigu augļu, dārzeņu, salātu, kartupeļu, veselu graudu, zema tauku satura piena produktu, zivju, kas satur omega 3 taukskābes un liesu gaļu, kas ir ideāls uzturs grūtniecības laikā. Tāpat svarīgi ir pietiekamā daudzumā uzņemt šķidrumu.

Dažkārt arī veselīgi ēdot organismam ir papildus vajadzība pēc noteiktām uzturvielām. Grūtniecības laikā bieži novēro folskābes, joda un omega 3 taukskābju nepietiekamību.

Tāpēc uztura speciālisti grūtniecības un zīdīšanas laikā rekomendē uztura bagātinātājus, kas pilnībā ir pielāgoti grūtniecēm un barojošām māmiņām. To kādus vitamīnus lietot, jautājiet savam ginekologam.

Labāk mazāk, bet biežāk

Neēdiet vairāk kā parasti, bet ēdiet veselīgāk. Jūs varat ēst visu, ko vēlaties, bet biežāk un mazākām porcijām.

  • bagātīgas brokastis no rīta
  • pusdienas – galvenā ēdienreize
  • vieglas vakariņas
  • starp pamatēdienreizēm nelielas uzkodas ne biežāk 1- 2 dienā

 

Veselīgu uzkodu sarakstā var būt arī HiPP augļu biezeņi, kuri satur daudz vitamīnu, bet nesatur cukuru.

Rekomendējamie pārtikas produkti