Folskābe

Kāpēc folskābe ir tik svarīga?

Visvairāk folskābe ir dārzeņos.

Folskābe noteikti ir „māmiņas” vitamīns. Vajadzība pēc tā vienmēr palielinās tieši grūtniecības laikā. Ja vajadzība pēc folskābes pirms grūtniecības ir 400 µg, tad grūtniecības laikā tā palielinās līdz 600 µg. Tas nozīmē, ka prasības pēc tās palielinās par 50%!

 

Tomēr folskābi ar pārtiku mēs uzņemam nepietiekamā daudzumā. Folskabe ir B grupas vitamīns: piedalās šūnu dalīšanās procesā kā arī veido jaunas šūnas. Folskābe piedalās sarkano asins ķermenīšu veidošanā, nodrošina produktīvu smadzeņu darbību.

Labi folskābes piegādātāji

Daudz folskābes atrodas zaļajos salatos, dārzeņos (piem.brokoļi), tomātos, kartupeļos, olās, gaļā un veselos graudos. Taču folskābe ir ļoti jūtīga un to gandrīz iznīcina karstums, gaisma un nepietiekams skābekļa daudzums. Grūtniecības laikā folskābi uzņemt tikai ar uzturu ir gandrīz neiespējami. Ja grūtniece katru dienu ēstu aptuveni 20 kg brokoļu, tad folskābe tiktu uzņemta pietiekamā daudzumā.

Tāpēc šajā laikā uzņemot folskābi ar pārtiku to būtu nepieciešams papildināt ar vitamīniem, kam pievienota folskābe. Turklāt organisms folskābi ātri izmanto un, ja ir dvīņi, tad vēl ātrāk. Starp citu, pievērst uzmanību vajadzētu ne tikai grūtniecības laikā, bet arī pie garīgās slodzes.

Sievietēm, kas plāno grūtniecību to vajadzētu sākt lietot jau pirms grūtniecības iestāšanās.

Deficīta simptomi

Pie folskābes trūkuma Jūs jutīsiet nogurumu un apātiju. Ārkārtējos gadījumos auglim var izraisīt mugurkaula anomālijas. Tas rodas, jo nervu caurulītes neaizveras. Citas anomālijas: lūpu un aukslēju šķeltnes. Tāpēc pirmajos trijos grūtniecības mēnešos folskābe ir ļoti būtiska.