B6 vitamīns

Kāpēc B6 vitamīns ir tik svarīgs?

Pilngraudi un dārzeņi ir bagāti ar B6 vitamīnu.

B6 vitamīns nodrošina optimālu olbaltumvielu uzsūkšanos organismā. Grūtniecēm ir pastiprināta vajadzība pēc olbaltumvielām, tāpēc organisms ir jānodrošina ar B6 vitamīnu. B6 vitamīns ir saistīts ar asinsradi un tā kā  asins tilpums grūtniecības laikā palielinās par litru, tad ir svarīgi uzņemt šo vitamīnu. B6 vitamīnam ir pozitīva ietekme uz nervu sistēmas un imūnsistēmas darbību.

Labākie B6 vitamīna avoti

Zivis, gaļa, pilngraudi, darzeņi satur B6 vitamīnu. Īpaši bagāti ar B6 vitamīnu ir pupas un banāni. Uzmanību: B6 vitamīns ir ļoti jūtīgs, tāpēc  pārtiku pērkat svaigu un gatavojiet ātri. Pētījumi liecina, ka B6 vitamīna deficīts var rasties pēdējā grūtniecības trimestrī.

Deficīta simptomi

Smagi deficīta simptomi izpaužas kā ādas, nervu un acu bojājumi, anēmija. Tāpēc nekādā gadījumā neriskējiet ar B6 vitamīna trūkumu!